2024.10.05. 08:43
Osztogatás? Négy tanácsnok, 81 önkormányzati bizottsági tag kezdhet Szombathelyen
Bővül a baloldali városvezetés az új önkormányzati ciklusban - tudtuk meg a közzétett előterjesztésekből. A polgármester mellett továbbra is három alpolgármester tevékenykedik, ám az eddigi három helyett már négy tanácsnok várható. A képviselői tiszteletdíjak is emelkednek. Október 10-én tartja alakuló ülését az új szombathelyi közgyűlés.
Fotó: VN-archív/Cseh Gábor
Puskás Tivadar polgármester irányítása alatt három alpolgármester és mindössze egy tanácsnok dolgozott a szombathelyi városházán. Miután 2019 őszén Nemény Andrást polgármesterré választották, máris háromra emelkedett a tanácsnoki helyek száma. A június 9-ei választási győzelem után újabb tanácsnoki pozíciót vezet be a baloldal Szombathelyen: a 2024-2029-es önkormányzati ciklusban pedig már nem három, hanem négy tanácsnok vállal szerepet a városvezetésben. A közzétett előterjesztés szerint Bokányi Adrienn, Szuhai Viktor és Németh Ákos mellett tanácsnoknak választhatják meg Kelemen Krisztiánt is. Bűnmegelőzéssel és a közrendvédelemmel összefüggő, valamint a társadalmi részvétel erősítésével kapcsolatos ügyekért felelhet.
Több mint 80 bizottsági hely
Az eddig működő négy bizottság mellett négy szakmai bizottságot is felállít az új önkormányzati ciklusban a baloldali városvezetés. Ez összesen 81 bizottsági helyet is jelent, mutatjuk a részleteket.
- Gazdasági és Jogi Bizottság 13 fő
- .Kulturális, Oktatási és Civil Bizottság 9 fő
- Szociális és Lakás Bizottság 9 fő
- Városstratégiai, Idegenforgalmi és Sport Bizottság 11 fő
- Egészségügyi Szakmai Bizottság 14 fő
- Költségvetési Ellenőrző Szakmai Bizottság 9 fő
- Szellemi Örökség, Nemzetiségi és Térségi Kapcsolatok Szakmai Bizottsága 7 fő
- Fenntarthatósági és Klímastratégiai Szakmai Bizottság 9 fő
A szakmai bizottságok az önkormányzati feladatok hatékonyabb ellátása érdekében jönnek létre, szakmai állásfoglalásokat alakítanak ki, véleményező, javaslattevő testületek, önkormányzati hatáskör nem ruházható rájuk át
- olvasható Nemény András polgármester előterjesztésében.
Inflációkövető tiszteletdíj a képviselőknek, tanácsnokoknak
Az előterjesztésekből kiolvasható az is, mennyi illetményre számíthatnak a városvezetők és önkormányzati képviselők a 2024-2029-es önkormányzati ciklusban. Nemény András polgármester havonta bruttó 1 millió 300 ezer forint illetményt vehet fel, emellett költségtérítésként havi bruttó 195 ezer forint költségtérítés illeti.
László Győző, Horváth Attila és Horváth Soma alpolgármesterek havi tiszteletdíja bruttó 1 millió 170 ezer forint, emellett havonta bruttó 175 ezer 500 forint költségtérítésre is jogosultak.
Ismert, elsöprő győzelmet aratott az Éljen Szombathely Egyesület június 9-ei önkormányzati választáson a vasi megyeszékhelyen. A baloldali városvezetés pedig az októberi alakuló ülésre azzal rukkolt elő: a képviselői tiszteletdíjakat megemelik. Nemény András javaslata:
- a városi képviselők tiszteletdíja: havi bruttó 350.000,- Ft,
- a bizottsági tagok tiszteletdíja havi bruttó 100.000,- Ft bizottságonként,
- a bizottsági elnöki tisztség után (a bizottsági tagság után járó tiszteletdíjon felül) további havi bruttó 100.000,- Ft illeti meg a képviselőt,
- a városi képviselőket a tanácsnoki cím után további havi bruttó 500.000,- Ft, míg
- a frakcióvezetőt e tisztségéért további havi bruttó 350.000,- Ft illeti meg.
Ezzel azonban nem ér véget a történet: a polgármester azt is javasolja a rendelet kiegészítését azzal, hogy a fenti tiszteletdíjak a KSH által a tárgyévet megelőző évre közzétett hivatalos fogyasztói árindexnek megfelelő mértékben emelkedjenek minden év március 1. napjától kezdődően.
Januártól még többen dolgoznak a városházán
Október 11-étől - amennyiben a közgyűlés többsége azt megszavazza - a polgármesteri hivatalban is változik a struktúra. A Városüzemeltetési Osztály jövő péntektől Városüzemeltetési és Városfejlesztési Osztály lesz, és ennek megfelelően a jövőben az osztály keretei között működik a Vagyongazdálkodási és Városfejlesztési Iroda. Ezzel egyidejűleg a Kommunális és Környezetvédelmi Iroda az általa kezelt két fő terület mentén ketté válik - áll a közgyűlés elé kerülő dokumentumban.
Január 1-jétől a Szova NZrt. Bérleménykezelési Osztályának dolgozói a munkájukat a városházán létrehozott új irodán fogják folytatni - erről még szeptemberben határozott az előző közgyűlés. Ezzel 18 státusszal növekszik a hivatali létszám. Az új tanácsnoknak asszisztens jár, és egy státusszal emelik a takarító személyzet létszámát, így október 11-étől előbb 284,5 főre, majd január 1-jétől 301,5 főre emelkedik a városházán dolgozók létszáma.