Tegnap, 11:00
Gyárbezárást fontolgat a Volkswagen, a győri Audi mégis jól jár?
Feltehetőleg a Volkswagen cégcsoportba tartozó, 12 ezer főt foglalkoztató győri Audi-gyárat is érintik a német autóipari óriás nehézségei. Az Audi Hungaria Zrt. azonban még akár jól is kijöhet a konszernszintű átalakulásokból - írja társlapunk, a mandiner.hu.
A magyar Audi a Mol és az MVM után a harmadik legjelentősebb nagyvállalatunk, a 11 663 dolgozó mellett azért is lényeges hazánknak, mert 9,1 milliárd eurós, azaz 3599 milliárd forintos bevételt könyvelhetett el tavaly.
A legfrissebb hírek szerint az Audit is magába foglaló Volkswagen cégcsoport súlyos pénzügyi gondokkal küzd, egyes németországi üzemek bezárása is napirendre került - mutat rá cikkben a Mandiner.
Mint írják, a vállalat nem kívánta kommentálni a Volkswagen Csoportot érintő nemzetközi híreket és esetleges hatásukat a győri gyárra és beszállítóira. Hangsúlyozták, hogy az Audi Hungaria folyamatosan optimalizálja a költségstruktúráit annak érdekében, hogy a leányvállalat versenyképességét és jövőállóságát az átalakulások közepette is biztosítsa. Mindez feltehetően azt jelenti, hogy konszernszintű központi döntés is csak a német stratégia véglegesítését követően születhet.
Azaz addig, amíg a következő hónapokban nem lesz megállapodás a német szakszervezetekkel, sem a termelés esetleges magyarországi bővítéséről, sem egyes németországi gyártási tevékenységek hazánkba telepítéséről vagy esetleges szűkítéséről sem lehet biztosat mondani.
A Mandiner szerint a németországi stratégiai döntés érdemi hatása várhatóan legkorábban 2025 tavaszán–nyarán vagy még később érződhet a győri Audi gyárban.
Megjegyzik ugyanakkor: az Audi Hungariának nemcsak a kínai konkurens márkákkal, de a VW Csoporton belül a pozsonyi, a lengyel vagy a cseh üzemekkel is versenyeznie kell, hogy nyertesen kerüljön ki a stratégiai átalakulásból.
A lap egy, a nagyvállalatot közelről ismerő, üzleti döntéshozói pozícióban lévő forrása úgy fogalmazott: – az Audi Hungaria győri motorgyára egyre vonzóbbá válik a nemzetközi konszernnek, mivel egyre nagyobb a nyomás a költségcsökkentésre Németországban. Az autóiparban zajló globális átrendeződések és az elektromos járművek piaci térnyerése miatt a cég igyekszik optimalizálni gyártási tevékenységeit és előnyben részesíteni az olcsóbb munkaerőt kínáló helyszíneket.