Karrier az optikában

2 órája

Több évtizede a látás szolgálatában – Hidegné Kovács Anikót a segítségnyújtás öröme vitte előre

Hidegné Kovács Anikó, a körmendi optikus, több évtizede dolgozik a látás szolgálatában. Az optikai pálya iránti elhivatottsága azonban nem egy előre eltervezett döntés eredménye volt, hanem egy véletlen találkozás formálta meg életének irányát. Mára több üzletet vezet Körmenden és a térségben, a munkájában segítségnyújtás öröme hajtja előre.

Csabai Bernadett

Beszélgetés Hidegné Kovács Anikó optikussal

Fotó: Szendi Péter

Hidegné Kovács Anikó elsőként megosztotta velünk, hogyan köteleződött el az optikus pálya felé: - Miután leérettségiztem, még nem nagyon tudtam, hogy mihez értek, nem volt meg az irány, hogy merre tovább. A nagynénémtől tudtam meg, hogy egy optikai hálózat szeretne boltot nyitni Körmenden és ide keresnek eladót. Itt kezdődött a pályafutásom. Még ekkor sem voltam benne biztos, hogy ez az én utam, aztán egyszer egy idősebb vásárló nyitotta fel a szememet, hogy témához illő legyek – meséli az optikus.

Hidegné Kovács Anikó
Hidegné Kovács Anikó több évtizede a látás szolgálatában áll
Fotó: Szendi Péter

Hidegné Kovács Anikót a segítségnyújtás vitte előre

Mint mondja, egy pozitív visszajelzés hozta el a bizonyosságot. Egy néninek segített az optikában, aki nagyon hálás volt neki, megölelte és azt a visszajelzést kapta tőle, hogy soha senki nem készített még neki ilyen jó szemüveget. Ez volt a pillanat, ahonnan tudatosan építette fel az egész életét, már tudta, hogy mit akar és mik a céljai.

Segíteni akartam az embereken, örömet akartam szerezni másoknak

- hangsúlyozza. Aztán a dolog kinőtte magát, alkalmazottból mára több üzlet tulajdonosa lett. 17 évvel ezelőtt családi vállalkozásként csináltak egy kft-t, Körmenden kettő, Szentgotthárdon szintén kettő üzletük van, de jelen vannak Vasváron és Őriszentpéteren is. Nemrég a körmendi Sissy Egészségközpontot is megvásárolták és üzemeltetik, folyamatosan megújulnak és keresik a fejlődési lehetőséget, az új célokat. Anikó hangsúlyozza, a körülötte lévő emberek nélkül nem ment volna: 

A családom támogatása is kellett ehhez a sikerhez, ők mindig mellettem állnak. Az optikában nagyon jó a csapat, együtt lélegzünk, örülünk egymás sikereinek, családias itt is a légkör, nagyon jól érzem itt magam

- mondja büszkén. 

Az optika változásai – technológiai fejlődés és új trendek

Az optikai ipar is rengeteget változott az elmúlt évek során, amit Anikó saját bőrén tapasztalt meg. „Amikor kezdtem, még üveglencséket forgalmaztunk, és kézi csiszolóval, kerámiakövön csiszoltam a lencséket. Ma már egy automata gép letapogatja a keretet, és másnapra kész van a szemüveg” – meséli az iparág technológiai fejlődéséről.

Az egészségtudatosság is nagyot fejlődött az utóbbi időben Anikó szerint, azt látja, az emberek egyre többet törődnek a szemük egészségével. Az óvodákban és iskolákban egyre több a szűrés, a vásárlóink is két éven belül újra felkeresnek minket, újabb szemvizsgálatot kérnek és általában készíttetnek is szemüveget. Most, a látás hónapjában még többen foglalkoznak ezzel, ami szintén pozitív.

Divatos szemüvegkeretek és egyéni stílusok

A divat is hatással van az optikára: „Ma már mindenki megtalálja a saját egyéniségéhez illő keretet. A nagy, karakteres fekete keretek, a bézs és átlátszó modellek most nagyon divatosak, de a fémkeretek és a pilótafazonok is keresettek” – magyarázza Anikó. „Amikor kezdtem, tíz keret közül lehetett választani, ma már több száz darab van a kínálatban.”

A szemüvegek mára nem csak funkcionális eszközök, hanem divatkiegészítők is lettek. „A legtöbbeknek már minimum két szemüvege van. A hölgyek szívesen választanak olyan darabot, amely passzol a ruhájukhoz, és hozzá illő sálat vagy fülbevalót is viselnek.”

Szemüvegkészítés – emberi kapcsolatok és odafigyelés

A folyamat mindig a szemvizsgálattal kezdődik, melyet orvosok és diplomás oprometristák végeznek el náluk. Ha ez megvan, ők segítenek kiválasztani a leginkább megfelelő szemüveget, nagy figyelmet fordítanak a vásárlók egyéniségére. 

„Fontos, hogy megismerjük az embereket, beszélgetünk velük, megtudjuk, hol dolgoznak és mit csinálnak, hogy jobban tudjunk szemüveget ajánlani. Mi csak egy irányt mutatunk, a döntés mindig az övék” – hangsúlyozza Anikó. Ha szembetegséget fedeznek fel, akkor minden esetben szakrendelésre küldik a vásárlót - többnyire zöld- és szürkehályog amivel találkoznak.

- Jó érzés, amikor egy szétzúzott szemüveget meg tudunk javítani, vagy amikor felteszi valaki a szemüveget és látjuk az arcán, hogy kitárul a világ előtt. Olyan is előfordul, hogy egy kisgyerek először kap szemüveget, nem is tudja, mit kellett volna látnia eddig és az örömtől elsírja magát – ezek a pillanatok, amiért ezt a szakmát választottam. Aki egyszer megízleli ezt, az benne marad – zárja gondolatait az optikus.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában